top of page

Aspirus Hälsovård-gruppen

Offentlig·44 medlemmar

werder werder
werder werder

Gasövervakningslösningar för biogasanläggningar

Biogasmiljöer är tuffa för sensorer – fukt, svavelväte och temperaturvariationer sliter hårt på utrustningen.

9 visningar
Maruvs Maruvs
Maruvs Maruvs
för 3 dagar sedan

Det är helt riktigt. Biogasmiljöer är bland de mest krävande för mätutrustning, där hög fuktighet, svavelväte och stora temperaturvariationer snabbt kan försämra sensorernas prestanda och livslängd. Utan rätt skydd och provkonditionering riskerar man instabila mätvärden och täta driftstörningar. Därför är det viktigt att välja robusta sensorteknologier och anpassade systemlösningar som klarar dessa påfrestningar över tid. Rätt filter, kylning och materialval gör stor skillnad i praktiken. Mer information om anpassade lösningar för krävande gasanalys i biogasanläggningar finns på https://www.alfakomp.se/gasanalys/ där fokus ligger på tillförlitlig drift i svåra miljöer.

medlemmar

ASPIRUS HÄLSOVÅRD 

Lämna ett meddelande

• Facebook

Följ oss gärna på Facebook 

Tack för din förfrågan, vi återkommer till dig så snart vi kan!

Jag samtycker till att Aspirus Hälsovård AB, behandlar och lagrar mina personuppgifter enligt personuppgiftslagen i syfte att skicka information och/eller kontakta mig i fortsättningen.

Vi reserverar oss för eventuella rättelser av  tryckfel och ändringar utan förhandsinformation.

Inga texter, bilder, video eller annat material på denna sidan får kopieras eller användas utan skriftlig tillstånd från Aspirus Hälsovård.

®© Copyright™

© 2025 Aspirus Hälsovård

bottom of page