top of page

Aspirus Hälsovård-gruppen

Offentlig·35 medlemmar

sandracarlsson1234sandracarlsson1234
sandracarlsson1234

Vad finns för alternativ/program för viktminskning?

Står inte så mycket om det.

70 visningar
g.eriksson_
11 أغسطس

Keto och LCHF strikt eller medium. är ungefär samma sak. Det som skiljer är antal kolhydrater som du max skall äta tillsammans med proteiner och fett för att nå ketos eller minska i vikt ifall du höjer intaget av kolhydrater. Fungerar inte Keto eller strikt LCHF, då är det inte fel metod utan din metabolism har sänkts. Orsak sjukdom eller att du tidigare har ätit för lite mat och därmed har din kropp upplevt stress/sjukdom och då omvandlas mer av T4 till rT3. Vi som har varit överviktiga en längre tid eller nästan hela livet, vi vill ha snabba resultat då vi vet hur jobbigt det är att ligga på kaloriunderskott. Det bästa för kroppen är att inte minska för hårt. Kör inte Keto eller LCHF för länge, då kan du i stället gå upp i vikt. Sök på internet efter hur du kan tillverka mer ATP. Sedan gäller det att välja en kost som du kan leva med utan avsaknad. Ta bort alla processade fröoljor och laga mat ifrån grunden. Hoppas att detta kan hjälpa dig mot en hälsosam viktnedgång och att du kan behålla en vikt som är hälsosam. Övervikt driver inflammationer, vilka brukar kallas alla sjukdomars moder.

medlemmar

ASPIRUS HÄLSOVÅRD 

Lämna ett meddelande

• Facebook

Följ oss gärna på Facebook 

Tack för din förfrågan, vi återkommer till dig så snart vi kan!

Jag samtycker till att Aspirus Hälsovård AB, behandlar och lagrar mina personuppgifter enligt personuppgiftslagen i syfte att skicka information och/eller kontakta mig i fortsättningen.

Vi reserverar oss för eventuella rättelser av  tryckfel och ändringar utan förhandsinformation.

Inga texter, bilder, video eller annat material på denna sidan får kopieras eller användas utan skriftlig tillstånd från Aspirus Hälsovård.

®© Copyright™

© 2025 Aspirus Hälsovård

bottom of page