Tips om luft-luftvärmepump för mindre lägenhet
Hej. Jag bor i en mindre lägenhet nära Åkersberga och har börjat fundera på hur jag kan få bättre temperaturkontroll året runt. Sommaren var riktigt varm och jag kände att ventilationen inte hängde med, och samtidigt vill jag slippa använda onödigt mycket el på uppvärmning under vintern. Funderar därför på om en luft-luftvärmepump skulle passa ett mindre utrymme utan att det blir för mycket ljud eller krångel vid installationen. Om någon har testat en sådan lösning i en mindre bostad tar jag gärna emot tankar.
7 visningar

Halloj. Jag installerade själv en luft-luftvärmepump i min mindre bostad i våras eftersom jag upplevde samma problem med både kyla och värme. Det som gjorde stor skillnad var att få en tydlig genomgång av vilken effekt som behövs för just ett litet utrymme och hur innerdelen kan placeras för att undvika ljudstörningar. Jag valde en lösning med Värmepump i Stockholm med garanti eftersom det kändes tryggt att installation och service var inkluderat och att allt anpassades efter rummets förutsättningar. För mig blev det en mycket bättre balans i temperaturen utan extra elförbrukning.